Aannemers zijn altijd op zoek naar nieuwe methoden om geld te besparen en hun werkprocedures te verbeteren. Dit geldt vooral voor het budgetteren van de uitrusting die nodig is om projecten af te werken. Het blijkt dat er een eenvoudig antwoord is op dit raadsel, en meer bouwprofessionals maken er gebruik van dan ooit tevoren. Het huren van materieel in plaats van het te bezitten wordt steeds populairder, en het bespaart aannemers duizenden dollars.
Het huren van bouwmaterieel zit in de lift.
Volgens een recent onderzoek van de American Rental Association (ARA) is het huren van bouwmaterieel nog nooit zo populair geweest – en zal dit naar verwachting het komende jaar blijven stijgen. “93 procent van de ondervraagde professionele aannemers heeft in het voorgaande jaar materieel gehuurd”, aldus het onderzoek. Degenen die huurden, zeiden dat ze van plan waren volgend jaar minstens evenveel te huren, met 52 procent die van plan waren nog meer te huren.
Hieronder volgen enkele van de meest gehuurde artikelen:
Toiletten op wielen
Steigers en liften
Kiepwagens Dieplepels
Minigraafmachines
Laten we eens kijken naar deze ontluikende trend en hoe het u kan helpen geld te besparen.
Het huren van materieel is goedkoper dan het kopen ervan.
Het meest voor de hand liggende kostenbesparende voordeel is dat het huren van materieel aanzienlijk goedkoper is dan het kopen ervan. Een eenvoudige zoekopdracht naar zware machines zoals graaflaadmachines brengt prijzen aan het licht variërend van $30.000 tot $100.000 en meer. Voor een paar honderd dollar per dag of een evenredige maandelijkse kostprijs kan dezelfde uitrusting worden gehuurd. U kunt veel geld besparen als u bepaalde uitrusting alleen op projectbasis nodig hebt.
De aansprakelijkheid wordt beperkt wanneer u huurt.
Ginger Butz, hoofd product lifecycle management van Morey Corporation, wijst erop dat het huren van materieel de verantwoordelijkheid vermindert. Wanneer een bouwbedrijf tienduizenden dollars uitgeeft aan materieel, kunnen defecten, diefstal en onderhoudskosten catastrofale gevolgen hebben voor het bedrijfsresultaat. “Als je materieel huurt, ligt de verantwoordelijkheid niet bij jou”, stelt ze.
Maximale winst door optimaal gebruik
Gespecialiseerde apparatuur wordt door bouwbedrijven vaak gebruikt voor bepaalde taken. Waarom zou je iets kopen als je het toch maar één keer gebruikt? Dit geldt met name voor duurdere apparatuur. De begrotingstoewijzingen voor elk project kunnen worden geoptimaliseerd om u te helpen geld te besparen dat elders in uw bedrijf kan worden geïnvesteerd.
Minder onderhoud en stilstand
Telematica en internet of things (IoT)-technologie zijn twee van de specialiteiten van Morey Corporation. Telematica-apparaten die aan machines zijn bevestigd, leveren informatie over zaken als locatie, prestaties en brandstofverbruik.
Butz wijst erop dat het onderhoud van grote machines zeer kostbaar kan zijn. Eigenaars van machines moeten niet alleen geld uitgeven om hun machines goed te laten werken, maar ze hebben ook te maken met projectonderbrekingen terwijl het onderhoud wordt uitgevoerd. Dit probleem wordt volledig vermeden wanneer de machines worden gehuurd. Huurders profiteren van altijd operationeel materieel met minimale stilstandtijd omdat verhuurbedrijven verantwoordelijk zijn voor het onderhoud.
Er zijn geen opslag- of transportkosten.
Aannemers kunnen op sommige plaatsen sommige werkzaamheden niet het hele jaar door uitvoeren. Bovendien aanvaarden velen vaak opdrachten buiten hun onmiddellijke woonplaats, en in sommige gevallen zelfs in het hele land. In deze situaties kan het huren van materieel geld besparen.
“Je hoeft dat materieel niet gedurende de wintermaanden aan te houden als je in een gebied woont waar het weer [verhindert dat je kunt graven],” wijst Butz erop. Wanneer een aannemer aan de oostkust een project aan de westkust aanvaardt, kan hij, in plaats van machines over te brengen, gewoon materieel huren op de plaats waar zijn personeel actief is.
Hoe zorgen verhuurbedrijven voor mat erieel ervoor dat hun klanten tevreden zijn?
United Rentals streeft er eveneens naar om de service aan klanten in de bouwsector te verbeteren. “Wij zijn voortdurend op zoek naar manieren om de ervaring van de klant met ons nog beter te maken,” zegt Gregg Christenson, vice-president van nationale accounts bij United Rentals. We vinden mogelijkheden om de juiste informatie, uitrusting, veiligheid of kennis te geven wanneer de consument dat nodig heeft met behulp van gegevens uit bronnen zoals studies of zelfs onze eigen digitale platforms. Terwijl we onze digitale portfolio en vloot blijven uitbreiden, [evenals] onze trainingskeuzes, zijn directe input en opmerkingen van klanten uiterst waardevol.”
Naarmate de verhuurtrends zich verder ontwikkelen, krijgt u meer mogelijkheden om directe input te geven aan verhuurbedrijven – en krijgen bedrijven meer mogelijkheden om klanten geldbesparende extraatjes te bieden.
De prikkels van klanten worden gespaard.